semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Thursday, March 24, 2011

Tajok Bosan

sesuai ngan tajok citer arini mmg bosan...

ntah berape jam pikir nak post pasal ape kali ni... bnyak blogger skang buat contest... rase cam nak buat gak... tp aku x mampu nak beli hadiah lagi... elaun pon kurang dari rm500 sebulan. naseb baik la tempat keje rumah aku ni dekat ngan rumah. x yah nak bayar duit sewa, makan pon x kuar duit... ihihihi, duit minyak pon PaMa hulur.

minggu lepas, aku bg tau mama yang aku nak beli baju, ye r, perot dah boncit! tesyen aku pakai baju semua dah rase kecik... mase bawak keter, keter tu bunyi pelik yang dasyat sgt... pastu teros g bengkel keter baiki... anak toke tu aku rase baru tingkatan 1,2 camtu la kate lining kat tayar rosak...

sangat friendly die, aku tengok die tolong ayah die kat bengkel keter tu, tp ayah die sebagai toke duduk dlm bilik cermin kire duit... kat bengkel keter tu sangat la 1 Malaysia. cina ade, india ade, melayu pon ade. aku tengok dierang buat keje same2 sambil dierang buat lawak...

same la ngan tempat keje aku skang ni, bos aku India, Supervisor yg incas aku pon India.(MotiFFF! citer kisah aku kt tempat keje lak)

so, lepas baiki tu aku tanye la anak toke tu kene berape, anak toke tu buat lawak, "ala murah je, rm75"

aku ngan pantasnye bukak purse teros hulur kat toke RM75.

pastu

aku kene marah ngan mama.

"bab pe bayor?, papa bayor la nanti"

"ala, x pe, bayar je la"

"bab pe?"

"x de ape"

pastu mama g jumpe papa, mama masuk keter then mama ganti balik duit aku... aku x leh nak tolak. sbb tu la PaMa aku... tiap kali aku beli ape2 yang PaMa rase tu dierang yg kene tanggung tp aku gune duit aku dierang akan ganti balik.

No comments: