semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Wednesday, December 8, 2010

budak-budak


sekejap aku faham sekejap aku tak faham.

aku tak faham kenape manusia suke berperang walaupon mate same sepet, rambut same kale. mcm Korea tu.

yang aku faham, allah saje je cipta manusia pelbagai warne supaya dunia ni nampak harmoni. supaye manusia ni x cepat bosan asyik2 tengok muke ko je...

so, skang bende yang aku x phm.

mase aku sek dlu, melayu gaduh ngan india, india gaduh ngan cine, cine gaduh ngan melayu... pusing2 kat situ je... sebab aku sek men mejoriti Cine, lebih 80%, pastu melayu, paling sikit India...sepatutnye dunia persekolahan aku indah sebb pelbagai kaum tp boleh kate tiap2 bulan ade orang gadoh bawak parang n kayu pukol2.

tp aku tinggal kawasan org melayu, mejoriti melayu. ade satu sekolah kat kawasan aku ni... n aku bahagia sbb aku tengok semua Melayu tp aku berani cakap kat dierang x se"tough" aku yang belajar bersaing tok hidop dlm mase yang same. bukan belajar gadoh!

yang menyedihkan budak2 tu suke gadoh. sesama melayu. Melayu ngan Melayu! yang pelik siap ade group masing2... dierang x tau yang aku sek dlu punyer la malu kalo gadoh sesame sendri.

punce pergaduhan, ko x hormat aku, aku x hormat ko... kalo mase zaman aku sek dlu punce gadoh pasal duet perlindungan x pon pasal tersilap panggil name je sbb dierang ingat ejekan... misunderstanding.

so, bebudak yang gadoh depan rumah aku ni x survive langsung! ko gadoh sesame sendri. nothing! no point! buang tenage! alasan sbb ko x respect senior! yang ko tu x respect mak bapak n orang tue! menyusahkan mama n papa aku pulak nak setelkan korang.

konon2 nak tunjuk otai yang ko senior sek. boleh belasah orang bile2 mase. cube ko abaikan budak yang x respek ko tu, x de nyer jatuh air muke ko skang, satu kampong tau mak bapak budak tu cari ko balik... memalukan ade la. cube ko buat x tau je yang die x respek ko sbgai senior, lame2 budak2 sek tu tau la yang die tu kurang hajo. last2 ko yang kureng hajo g panggil ahli2 kelab ko g blasah die buat ape?!

mak bapak dtg rumah depan pintu tanye ko anak sape?

pesanan buat hamster aku, jgn gadoh2...

4 comments:

mie said...

wah!!!!
marah nampak..
heheee

atienalova said...

macam yang saye gtau kat previous entry, bloglarian ni macam satu cara mudah untuk blogwalk..
dan satu alternatif untuk up-kan trafik..
come and join us!

for more info, >>> http://bacto.blogspot.com/2010/12/andasukasegmen-mari-masuk-senarai.html


btw, kalau dah beranak pinak, derma lah utk saye sepasang! hehehehee~

Anonymous said...

tah hu tak pe,gaduh2 pun lst2 ke lubng kubo gak. Kat situ bole blagak ngan malaikat sape lg kuat..huhu.

::ThisIsNotMe:: said...

mie:
marah bese jer ni

atienalova:
thanks... dah g dah site tu... leh2 tp nak kne pos la hamster tu tkot mati kepanasan la pulak

dhaniah:
betol tu dhaniah