semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Thursday, December 16, 2010

Asam Pedas Simple mama

arini aku bg resepi mama aku kat pembaca blog aku yang lagi beberapa bulan nak kawen kan...

aku tau korang x tau masak... ahaha... mcm la aku ni pandai masak sangat...

ni gambar mama aku masak 3 minggu lepas... x basi ok~ kekal fresh... wah aku tengok pon sedap lagi... uhuhuhu...
jeng, jeng, jengggg....
bahan-bahan:
Ikan Sengangi/Pari/Tenggiri (mane2 ikan korang suka la)
Daun Kesum
Bunga Kantan dipotong 4 bahagian
Terong dipotong dadu
Cili giling
bawang dikisar
air asam jawa
biji sawi

semua bahan2 diatas boleh didapati di kedai runcit berdekatan... hehehe

care-care nak masak senang je... aku ingatkan susah...
aku g dapor siap bawak kamera lagi, tok rujukan aku masa depan dan tok sape2 la yang rase nak blaja masak kan..

simple n kejap je... x susah mane pon.



ikot la care2 dlm video tu... konpem dpt rase yg sedap...

selamat mencuba!

12 comments:

cik zaza said...

dah penah rasa asam pedas melaka?sedap! xD

✿....rossa alina....✿ said...

sedapnyeeee...thanks sharing..boleh la masak utk bakal mak mertua..kuikuikui.. ;p

alinac lover said...

hehehe

senang je kan

tp yong slalu je lupa

heheh

cik bihah said...

hai2.. asam pedas mmg sedap espclly kalu pekat.. ish sedap bangat.. raasa nak asak asam pedas lak hari nie..hehehe ;)

aleen aiden said...

1st taim dengar name ikan sengangi.xtipu.hu3

nas said...

pergh..asam pedas..malangnyer aku xmakan asam pedas...
hahaha..
cuma famili aku ske la asam pedas..hoho


SuBjek pendidikan seks kurang sesuai diajar di peringkat sekolah

mie said...

sedap...
gue pantang dengar nama pedas2 ni..
ehheeee

hamzah ian said...

nyam2.. nmpk sedap..

Pencacai Alim said...

bukak restoranla apalagi...

::NelyLeyana:: said...

salah eja ikan senangi...

asam pedas mmg sedap. mungkin die msam2 pedas... ikot rase masing2.

FAFA said...

lagi2 nai..resepi..aku suke !!huhu..gambarnye pon da sodap..huwaaaa!!!

FAFA said...

lagi2 resepi k..aku suke