semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Wednesday, November 3, 2010

tak benci tapi kecewa

inilah akibatnye stdy chapter combustion 3 hari baru paham...

Tak benci tapi kecewa

aku tak pernah paksa diri aku
membenci kawan
aku elak jiwa aku membenci kawan sebaik kau

aku paksa kau jadi orang yang berjaya
bukan untuk aku
tapi untuk kau
supaya kita betul-betul dapat merasai kepayahan dan kejayaan bersama-sama

aku tak memaksa kau berhibur
aku tak memaksa kau mencari kawan
aku tak memaksa kau mengenali dunia luar

tapi aku benci,
kau mencari kekusutan
kepayahan
dan
kau leka,
aku kecewa

"aku berkawan kerana Allah"
niat aku tiap kali terdetik bencinya aku terhadap kau

aku hanya insan yang diperlukan ketika kesusahan
kerana;
aku tak pernah merasa seronoknya bersama kau seperti yang kau maksudkan,
aku cume merasa susahnya aku kau perlakukan.
aku
kecewa.

bukan aku memaksa jarakkan perhubungan ini.
kita berbeza,
aku di dunia realiti tapi kau masih dikhayalan

aku kecewa
aku tak memaksa.





3 comments:

aleen aiden said...

susah nak dapat real fren nih.dr kecik sampai da besar ni pun berape ketul je kwn yg btol2 kwn.huhuh

jap,ini psl stdy td ke psl kwn nih?hahah! :P

Nia Dhani Nasir said...

Sape kawan ko tu???
Aku ke???
teraso dowh...

::NelyLeyana:: said...

aleen:
ni psal kawan yang terkejot melihat dunia luar...

dhaniah:
dun wori ko, x mcm yg aku maksudkan dlm puisi 2 pon...