semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Tuesday, June 9, 2009

Jom cuti sekolah!!!

jom cuti sekolah walaupon dah lame aku tinggalkan zaman sekolah aku... nape aku ckp cuti sekolah, yer la walaupon aku duk rumah je tp nak jejalan jauh2 pon time cuti sekolah je... nak wat cmner kan.. ni ade gambar2 mase aku cuti-cuti malaysia aritu... aku g Taman Tamadun Islam...

rasenyer Masjid Kristal ni dah x menarik macam aku tgok mse lepas pembinaan die, sgt berkilat dan berkilau... skang dah x berkilau langsung sbb habuk penoh kot... x kan x de orang cuci kot??? dah x nampak mcm kristal lagi dah...


time aku g tu dah nak dekat tengahari... aku rase kalo nak jejalan mcm ni elok waktu petang redup sikit...


leh tahan ramai orang dtg nak tengok masjid ni... pastu leh lak aku dengar ade budak 2 ckp "ayah, masjid putra jaya lg best yah". aku rase sme je, janji boleh sembahyang...

punyer la jauh masjid kristal ni ngan tempat monumen masjid yg lain. smpi die sediakan keretapi kat situ. nak naik kne bayar... kiterang satu family bergambar je ngan train 2... hahaha


pastu ada lagi satu bangunan kat sbelah masjid tu... mungkin masjid gak kot... ntah la.. aku x masok pon dlm 2 sbb jauh la nak jalan dah la panas kan... huhuhuhu


lepas tu kiterang pon balik, panas kot. dah panas2 mcm 2 mesti la lapar kan... kiterang menuju ke pasar cabang tige. beli kuih tradisional terengganu. kalo nak dpt kat selangor ni mmg meleleh la air liur x kan jumpe...


1 comment:

Rantong said...

Maaf mencelah. Sekadar ingat-mengingati. Berita gembira dari al-quran kepada yg mbacanya.

Sabda Rasulullah s.a.w. : “Siapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kesusahan atau kemiskinan selama-lamanya. (Diriwayatkan oleh Baihaqi dari Ibnu Mas’ud r.a.)

View Profile: Rantong™