semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Thursday, July 3, 2008

SALAH FAHAM

Aku tak faham tol, kenapa orang yang bace cerita2 aku ni x faham apa yang aku nak sampaikan. Aku tulis lain dierang anggap lain. Contoh sajak aku yang cerita pasal sahabat tu terang2 cerita pasal seorang sahabat tikam aku tapi ada jgak pembaca fikir aku putus cinta. Yang sedihnye dierang tak tau itu adalah sajak. Kalo sajak dierang tak faham aku leh terima lagi tapi aku tulis cerita macam karangan pun ada yang x faham gak. Apa pembaca fikir?

Ada jgak yang tau tu sajak tapi x semua tau. Aku bukan nak kutuk2 kawan2 aku. tapi kan kita dulu sekolah ada belajar sajak, puisi ni semua. Ada jgak kutuk aku ni jiwang la sebab tulis sajak ni semua. Ni atas masing2 nak luahkan isi hati, ada melalui cerita, ada melalui lagu. Itu namanye seni. Aku bersyukur sebab aku ada kebolehan ni. X sme orang boleh wat puisi.

Lagi satu, ni sme orang kata pusaka melayu. Kita patut berbangga apa yang kita ada. Macam syair tu. kenapa ada orang nak kutuk2 lagi benda ni nak sokong budaya barat. Bukan aku benci budaya barat aku pun ikot gak budaya tue… tapi korang tak rase malu ke nak sisihkan pusaka melayu ni. Seolah2 macam korang tak kenal ibu bapa korang sendiri. Korang orang melayu. Lahir kat Malaysia lagi. Sepatutnya kita jaga apa yang tinggal. Ntahlah. Kat sini aku nak cakap korang jangan la salah faham apa yang aku tulis tue… mmg aku sengaja tulis macam tue sebab taknak pembaca tau semua pasal aku jadi ia nampak tergangtung.

Lagi satu, kalo aku tulis pasal kisah cinta ke, rindu ke, pasal kekasih nie ramai je komen. Kalo aku cter aku fail study ke pe ke x de orang pun nak komen. Kenape ha? Pembaca je tau. Aku yang penulis ni tak faham…

3 comments:

farynnathewarriorprincess said...

ko ni penulis ke..??? salah tu... ko ni

PEMOYO!!!!

BarbieGurl said...

terima kasih lagi sekali

lovelylace said...

pemoyo???
x phm dowh... ape ko mencarut ni???