semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Sunday, September 5, 2010

aku budak baek bahagian III

ok~ cuti dah start... ini la mase yg aku tunggu2...

tp aku nak citer bende sbelum cuti... mcm kite tau hari Selase cuti merdeka, esok Rabu tu pulak kelas aku yg seketol tu cancle... aduhh... dlm hati kalo aku balik petang Isnin pon x pe.. okeh.. abaikan aku nak citer ape terjadi ari Rabu tu...

aku ade presentation hari Khamis... presentation sgt lain dr yg lain sbb lectrr aku soh bukan pakai power point, kertas mahjong tp kne present melalui video... video tu boleh amik kat youtube... cuak gak aku, tengah2 ckp2 tkot video dah terlepas, sbb tu aku prepare btol2...

so... aku sbgai ketua kumpulan cube berbincang ngan ahli group aku seminggu sbelum... dah bhagi tugas ape semua, aku buat video pastu aku pilih Peter Petrelli (bukan name sbenar, nama sebenar Adam)... best presenter dlm group aku... tp si Peter Petrelli duk tolak2 smbil gelak2 x nak... sbenarnye die malu kiterang puji die best presnter...

ok, masuk hari isnin, 4 hari sbelum tarikh presntation aku bg tau Peter Petrelli yg video dah siap...

Ketua : eh, video dah siap... ko prepare la nanti aku bg video tu....
Peter : eh, aku ke??? x nak la... (gelak2)
Ketua : ko ajak la Matt(bukan name sbenar. nama sbenar Jepa) present skali kalo cuak...
Matt Parkman: asal aku lak??? peter la present ok...
Ketua : (isk... ngade2 malu lak dierang ni. aku bla, menyampah layan dierang x nak lak)

hari selase malam tu aku ubah tajok presentation aku dr Aluminum Tin processes to Roll Royce Trent 700 manufacturing processes ... aku x bg tau budak2 group aku... so aku buat balik x tido malam time tu, tp x fully siap... dlm hati dah Peter ngan Matt x nak present biar la aku present sowang2... lpas subuh baru aku tido sbb aku ade kelas Rabu pagi tu kol 10.30... aku dah set jam...

tp malang aku x sedar langsung jam aku berbunyi... sedar2 ade owang no x dikenali tepon aku kol 10.35 jam aku cepat 10 minit... wah!!, gile kelam kabot aku pg tu nak g kelas, aku x nak angkat tepon tu tp duk teringatkan si Claire(bukan nama sbenar) budak kelas aku, mungkin nk bg tau kelas cancle so aku pon angkat la....

Budak mamai : helo~ (suara bgon tido)
Misteri : helo, aku ni *&^%$
Budak mamai : (eh, ni bukan Claire... alamak aku dah lambat g kelas ni... pandang tuala pandang bilik air rase time tu gak nak serbu g toilet) ahahahaha, nape?
Misteri : ko kat mane???
Budak mamai : aku kat bilik ni, baru bangon tido (seyes, time tu aku duk ingat Bart)
Misteri : CHANTEKKK! r...
Budak mamai : (diam je, eh, asal suare lain?)
Misteri : bukan ko ade kelas kol 10.30?
Budak mamai : a'ah (jawab selambe)
Misteri : CHANTEKKK! r...
Budak mamai : (chantik2... tau r aku chantik... aku dah lambat g kelas ni...)
Budak mamai : a,ah... nape? x der kelas ke?? ( sape la ni, time tu aku x ingat pon die bg tau name die... sbb aku dah x fokus, duk pandang bilik air je rase nak mandi, aku tnye mcm tu sbb aku ngat budak kelas letrik aku)
Misteri : eh, x de kelas ek???
Budak mamai : lor ko x tau ke?? ntah aku pon x tau...
Misteri : (pastu aku duk dengar mcm die bebel pasal buku, sape lak ni? nak belikan bku tok aku ke???)
Budak mamai : (cepat la ko nak ape)...
Misteri : video dah siap ke?
Budak mamai : dah2... (time tu aku x tangkap lg sape)
Misteri : sape present?
Budak mamai : ntah, aritu aku tanye Peter ngan Matt mcm x nak present je... aku yg present je nanti...
Peter : Eh, aku la ni "Peter"
Budak mamai : ha! ko!
Peter : hbs tu, ko ingat aku ni sape?
Budak mamai : (aku diam, dr td aku duk ingatkan bart, ptt la suara lain)
Peter : ko ingat aku sape? (gelak2)
Budak mamai : aku ngat bukan ko la...
Peter : Ha, sape present??
Budak mamai : dah ko x nak aritu, aku yg present... sbb complicated sgt process die.. bnyak lak tu... sbb aku tukar tajok
Peter : ouh... ok2...
Budak mamai : aku dah tukar tajok... aku buat Jet engine tau...
Peter : ha2..

gile kentang malu aku... die x tau aku kelam kabot time tu nak g kelas... lepas tengok tepon aku ade 2 msg... satu dr Peter tu ajak g bincang pasal video tu satu lagi dr Claire ckp kelas cancle... perghhh.... nasib baik...

aku ni jenis malas nak save no... lepas kejadian tu aku x save gak no peter tu... petang tu die msg aku nak report... nsb baik cam no die...

siap msg

sengal la ko ni... siap boleh ngumpat pasal aku dlm tepon... hahahaha...

punyer la bnyak bende nak setel hari Khamis tu, report, presentation ngan assignmnt.... duk ingat2 tarikh bile oral test JEPONG aku... tp aku lupe...

esok aku g kelas Manufacturing tu... ngan harapn aku nak present dlu... tp ade group lain nak wat dlu... aku x sempat amik gliran... so lectrr soh wat lepas cuti...

aku tunjuk video tu kat budak2 group aku... dierang terkejot...

Alehandro : lor, kate tin air (longat kelate)
Maya : mesti dierang ngat tin air... sbb bg tau dierang tin air...
Budak baek : tp smlam dah bg tau peter Jet engine, kan smalam dah msg ckp jet engine
Peter : lor... lain ni...

semua duk pandang aku sbb tajok lain... aku pelik la dierang ni... dah bg tau Peter terang2 tajok jet engine smalam... tp still ngat tin aluminum tu... tu la bnyak gelak lg...

ok, x pe la... x de rezeki pg tu nak present, pg tu Niki ( nama sbnar Meem) msg aku ajak bincang calculation report lepas hbs kelas... aku pon g la...

kol 2.10 kelas discussion/meeting design... aku g walaupon malas2 n ngantok... pastu ade group wonder gurl (bukan name sbenar, aku bg nme ni sbb group ni je semua perempuan yg lain campur) nak pinjam report phase 1 design kiterang.. aku bg je la... aku pon tengok dierang punyer time tu dlm bilik meeting... pastu salah sorang ahli wonder gurl tu tanye aku...

wonder gurl : dah buat 3 ayat?
Budak baek : ayat ape?
Wonder gurl : ayat... (tunjuk jari 3... )
Budak baek : ha? ape? ayat ape ni (x dpt tangkap langsung time tu)
Wonder gurl : x pegi ke tengahari td?
Budak baek : g mane??
Wonder gurl : lor... ade oral test td... x g ke?
Budak baek : la, hari ni ke??? (kecewa n sedih ngat dah terlepas oral test, bnyak kot markah)
Wonder gurl : a'ah... x pe sambung esok...
Budak baek : yeke?
Wonder gurl : nasib baik... sempat la buat kan...
Budak baek : a'ah... ( uhuhuuhu... ape dah nak jd ngan aku ni?)

aku dah rase 2/9 ni mcm ade bende tp x dtg dlm kelape (eh, kepale ) otak aku ni oral test...
tp ntah asyik ngat nak cuti je...

so skang dah cuti... selamat cuti raye semua...

1 comment: