semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Friday, November 21, 2008

Kakcik Anak Merdeka...

mungkin x sme tau lagi yang kakcik aku nie lahir hari kebangsaan pada tahun 1993.

semalam aku teman die g amik hadiah kat Jabatan Penerangan Malaysia...

sebelum 2 mama dah call Jabatan 2 ckp nak datang amik cenderhati, orang kat jabatan 2 kate datang kol 3...

punyer la mama ni bising2 kat rumah soh g cepat2 takot x sempat... aku pon pelik gak memle asal la mama ni kelam kabot sgt kan...

dah bersiap pe sme aku, adik aku ngan kakcik pon gerak la... adik aku bawak keter...

kalau korang nak tau Pulau Indah ke pelabuhan selatan 9 km... belum masuk Klang lagi k...

cari2 tempat akhirnyer jumpe la... aku ngan t-shirt pink ngan sluar agak la otai masuk la dalam pejabat 2... masuk2 aku pelik... dah la datang lambat kol 3.30 ptg, sme pandang aku... rupenyer die wat majlis... aku wat muke bodo jew... teringat kad yang die bg kad kat kakcik x der lak kate ada majlis ni sme... ah... lantak la... ada la dalam 30 orang dalam 2... sme dah macam 30-an aku tgok...

duduk x panas punggung akhirnya orang 2 dah hbs berucap... x lama lepas 2 lak sesi bagi cenderhati kepada anak2 merdeka... wuahaha... KEJIS sgt sebab nama adik aku kne panggil no 3 then MC 2 kate "oooo... ni la yang lewat tadi"... aku yang kuar amik gambar adik aku 2 snyum2 slumber jew...

ada la dalam 15 orang yang amik cenderhati 2... dah la dtg lambat, bile MC pelawa makan aku yang meluru kat keja makan dulu... hahaha... kakcik segan2 sambil sounds aku "sape anak merdeka ni?"

lepas amik makanan pe sme aku panggil adik aku kat luar kate kat dalam ni ada makanan... dah makan2, MC panggil anak2 merdeka berkumpul untok sesi bergambar lak...
lepas amik gambar 2 aku ajak adik aku balik, punyer la nak jadi citer, ada la satu keter park belakang keter adik aku nie... masok2 keter jew kakcik seronok ati kecoh nak bukak kotak yang die dapat 2... adik aku ni yang baru bangon tido tros nak kuarkan keter, then... wa... terlanggar keter blakang 2... adik aku tak sedor... x sampai beberapa saat mama teros call time 2... adik kuar keter, aku cakap kat mama tepon nanti la tengah busy nie... bukan pe aku takot mama riso jew...

yang aku bengang punyer la orang tue 2 keras ati soh adik aku bayar sme... padahal die pon salah gak matikan enjin park blakang keter adik aku... bile aku cakap die x der dalam keter die x nak ngaku... kene bayar rm180, adik aku kate 50-50 las2 die nak bayar rm 30 jew...(situasi paling terok kiterang 3 beradik lawan pakcik 2 sorang kat workshop cine)

WA!!!! aku bengang sebab orang tue tu x reti cakap bahasa melayu... aku tak tau die datang dari negara arab mane... sebab die kate die selalu park mcm 2 n x salah... wah!!!

akhir kate... majulah sukan untuk negara... (eeeiiii tengah geram)

No comments: