semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Sunday, August 1, 2010

bosan2 hujung minggu



agak2 ape la keje aku dihujung minggu ek?
selain kemalasan untok menyiapkan 3 report n 2 assignmnt aku ngan hosmet aku ade plan bessarrrr punyer...
sori la kepada kak Fini n kak Qilah penganjur utama mini reunion di Flaming Sunway sy x dpt nak pegi... sy x larat sgt slepas g beli n membelah tok mencari bahan2 buat aiskrim n pizza nie... (smbil2 shoping 2, terbeli bra ngan blaus)...

so resipi ni pon dpt kat ternet jgak... x ssh pon sbb aku buat pizza ngan kak Nurul hosmet aku...

dough pizza:
  • 2 1/2 cawan tepung.
  • 1 1/2 sudu yis
  • 200 ml air suam
  • 1 sudu minyak olive
  • sedikit garam

cara-cara:
masukkan yis tu dlm 200ml air td. tunggu dlm 30 minit.
pas2 letak tepong uli-uli pastu letak la minyak.. uli smpi tepong x lekat kat tangan... ouh lupe lak garam letak skali yer... dah uli-uli tekan tepong tue agak die mcm terjentat balik ok la 2.
pastu tutup ngan kain suam2 bsah... ape maksudnye? kain panas suam kot~ yer la
pastu biar tepong tu jd raksakse, jd due kali ganda la...
pastu buat la mcm roti pizza 2 atas dulang...
pastu ikot kebahagian korang nak letak toping pizza tu ape... kuah kari ke, msak lomak ke, ikot bahagia korang la...
yg resepi askrim tu nanti la aku bg.... aku nak siapkan assgnment dlu ni...

No comments: