semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Monday, August 30, 2010

aku budak baek

aku rase ni la bulan pose yg pelik bg aku...

perkara2 yg menyokong kenyataan diatas:(asal ayat mcm peguam ni)
  1. masa first day pose aku x rase macam bulan pose... aku pose ok~
  2. first week pose aku demam... demam terok punye! dah la time 2 ade 3 test, teros aku jd x semangat nak wat sme kje, nak stdy x larat apa lagi nak siapkan report... seminggu aku ponteng kelas... tahniah tok aku sbb x penah2 aku ponteng kelas seminggu...
  3. pastu time bukak pose aku la makan paling lame n paling banyak... x mcm pose tahon2 lepas aku makan sikit je, ni telan semua makanan smpi pecah perot. x de pantang2 dah.
  4. pastu aku jadi malas nak wat assgnment sbb ntah aku rase aku dah x der semangat sejak2 aku demam 2... aku pikir nak cuti raye due minggu 2 je... padahal baru due minggu pose.
  5. pastu aku balik tiap2 minggu... sbb aku nak berbuka kat rumah, baru rase nikmat berbuka kat rumah... walaupon makan nasi jer... x tau ape nikmatnye, mungkin tengok muke2 bahagia family aku berbuke so, semua makanan jd sedap.
  6. bile masuk kelas aku doa. "mintak2 x der kuiz, n x der assingment." sbb aku x stdy langsung.
  7. n mase bulan pose ni aku bnyak kali tertido dlm kelas.
kes tido dlm kelas ni aku pon x tau nape bulan2 pose ni kepala aku jd pening n aku jd ngantok... pastu aku x tahan aku tido je. dah la duk depan skali lantak la aku dah x tahan...

pastu miggu lepas mmg aku x tahan, dlm kelas Numarical 2 aku tido... pastu lectrr sebot nama aku soh buat kat depan... amik kau, mengalabah kentang aku time 2... pastu smpi kat depan aku konfident je wat jalan kerja kan. bile aku duduk budak laki yang duduk kat meja sbelah panggil aku...

Adam : nely, mcm ni la tekan kalkulator... (die tunjuk care die tekan kalkulator)
Budak mamai: (slh ke aku tekan kalkulator, betol la) aku tanye Su betol la kan tekan exponent mcm ni kan??? salah ke???
Su: betol la...
Adam: (berusaha buat aku paham smbil tunjuk kalkulator)
Budak mamai: (nak knekan aku la 2,) ala, lantak la...
Su: nely slah la... bukan Exponent tp ln....
Budak mamai: (alamak malunyer.... bende basic salah) ala Su, lantak la... lectrr dah syok mengajar die pon x perasan salah...

lepas hbs kelas, lectrr aku bg 10 soalan assignmnt... banyak! siap ade anak2 lagi... submit mgu depan...

nak tau bile aku buat assignment 2?
aku buat kol 1 pagi x tido smpi kelas esoknye.... aku ngat sempat siap semua, tp x siap gak... soalan die aku x paham... mase tengok soalan 1 aku rase senang, buat soalan 2,3, 4, ngan 5 ok lagi. smpi 6 kne pikir... aku skip tengok soalan 7 pikir lagi 8, 9, 10 pon... adeh soalan application mane la nak sempat siap dlm satu malam, bukan satu soalan tp 5... so aku buat je yg mane mampu... dengan harapan esok aku g kelas nak tiru Su... sbenarnye aku dah malas nak buat soalan 2, disebabkan subjek ni x der final aku gigihkan diri siapkan gak...

aku org pertama smpi dlm kelas 2, Noorie masuk tnyer dah siap? aku jawab belom. aku tnyer die, die pon x siap. rupenye Su pon x siap... adehhh... Su ckp die x tido buat bende 2... Noorie pon same... kirenye budak2 lain pon same mcm aku x tido buat bende 2... adehhh... nape la semua perangai macam aku lak nie...

ermm... aku ckp la kat Su aku jd malas nak wat kje, Su pon ckp same. Aku tanye die nape ek? aku tanye aku jwb sbb kje x banyak so tangguh2... 2 la hobi student sebenarnye...

rupenye satu kelas x siap... lectrr aku baik hati die pon kate hantar hari Khamis ni...

lepas kelas Numarical 2 aku g la kedai fotostate nak copy soalan tutor Thermal, nak tau ape aku jumpe kat situ? aku jumpe budak laki nak fotostate solution assignment Numarical 2... aku pandang die, tgok muke mcm bukan bdak kelas aku, aku pon curi2 tengok cover assignmnt budak 2 nama lectrr lain... so bukan bdak kelas aku... dlm hati, aku pon nak satu set... aku pon curi2 tengok soalan dengan care, aku masuk je tempat org fotostate 2 tengok soalan... gelojohkan sbb nak tau solution sanggup buat muke tebal...

soalan same, tp kelas die buat smpi no 5 je... x adil betol... patut la lectrr Manufacturing aku kate lectrr Numarical aku ni budak2 die sem lepas rmi dpt A. sia2 je buat muke tembok kan... ape2 kne buat sndri gak...

lagi beberapa jam nak MERDEKA!!!!!

No comments: