semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Wednesday, July 1, 2009

010709

dalam situasi risau, sedih n aku rase nak pegi Terengganu...

gigi mama dah rongak... gigi sbelah gigi kapak... kalo dalam mimpi, gigi atas patah maksudnyer ade keluarge terdekat nak meninggal... mama mengadu sakit gigi 4 hari lepas, aku pon setuju bile mama kate nak cabot gigi tue semalam, yer la smpi nak cakap pon payah...

akhirnye, mama rongak pada umur 44 thun... bukan mengejek bkan ape, bile aku tgok gigi mama rongak aku teringat nenek aku skang yang dekat hospital yang tengah sakit tenat... mama pon ade ckp gigi mama sakit sejak nenek masuk hospital. aku pon bg tau mama, kalo mimpi gigi patah ade org nak meninggal tp skang gigi mama dah patah... MUNGKINKAH????

mama pon mmg bg tau aku, yang die berkeras nak balik terengganu sendiri naik bas, tp papa x bg, papa nak balik skali, tp mama x bg papa balik sekali sbb papa kne masak tok majlis kenduri kawin sape ntah... las2 selepas berbincang, papa ngan mama balik semalam.

Aku nak ikot. nak tengok gak keadaan nenek. tp memikirkan hari sabtu ni aku kne daftar uitm aku mcm blur x tau wat pe... mama pon x ajak aku... aku hanya mampu berdoa...

mama ckp nenek merepek mcm kat mak sedare aku (Yong Sa). die ckp ade orang bg kain kat die, pastu orang hantar banyak tanah kat rumah...

ni la buat kali pertama aku rase perasaan mcm ni, sbb selame ni bile ade sedare terdekat aku meninggal aku x penah risau mcm ni...

No comments: