semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Saturday, July 18, 2009

180709

::KISAHNYE::

Lebih kurang seminggu lbh aku x online, tibe2 start semalam aku balik rumah nak online YM x boleh sbb aku tersalah masuk password... nasib baik aku ingat lagi...

bahaya tol... dah la lectrr aku nak send note melalui email... mau mengelabah jap time 2... nak bukak myspace pon aku dah luper password ape...

nampaknyer minggu kedua aku kat shah alam agak tenang lagi... x der tekanan ngan test ngan kuiz lagi... ade lagi lectrr yg x masuk kelas... kelas letrik... risau lak aku tibe2 kelas 2 x wujud... x logik lak dah minggu kedua lectrr pon aku x kenal lg sape....

yang paling x best, agak x best kot, aku amik bahasa Jepon (Nihongo). aku dr sek men lagi mmg nak belajar bahasa Mandarin nie... punyer la aku berangan nak amik bahasa Mandarin time dip dlu... tp boleh lak kelas mandarin dibuka sebanyak 3 kelas jer... kelas bahasa lain banyak lak die bukak smpi 4-5 kelas....

agak bnyak pilihan bahasa German, France, Itali ngan Jepon... las2 biler pikir x kisah la bahasa ape, janji aku belajar...

pastu first kelas aku leh x sensei(guru/cikgu/lectrr) tanye kiterang nape pilih bahase Jepon??? minat atau suke tengok citer NARUTO??? agak tergelak aku mase die tnyer... cume dlm hati aku ckp bunyi bahasa tu ngan tulisan bahasa tue hampir same ngan Mandarin jer... bende tu la yg buat aku semangat sikit nak belajar bahasa Jepon ni...

tibe2 kelas tu jd best lak... wuahaha... agak klaka bile nama aku tukar dlm Nihongo jadi Nairi... sbbnyer dlm Nihongo nie x der bunyi "L"

paham2 je la kalo lepas ni aku jarang update blog aku nie... huhuhuhu


1 comment:

s said...

Nihongho lebih mudah berbanding huayu(mandarin)...coz mandrin more cmplcated....satu perkataan ader lebih dari 10 mksd....
so dalm banyk2 bahsa....jepun adalah paling mudah tuk di pelajari....n jepun pun tak berbelit lidah nak sebut....