semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Friday, August 14, 2009

Apa akan jadi kalo...

semalam mcm2 aku pikir pasal H1N1 nie... yer r, kes kematian meningakt due kali gande tiap mgu.. tibe2 aku rase, aku kemungkinan besar akan kene, apa lg family aku, papa n mama yg dah ade penyakit kronik tersendiri... lg la sgt senang nak berjangkit...

WAAAA!!!!

dah la dengan selambernyer aku g kampus x pki topeng muke. x mcm mgu pertame aku kat kampus nak tekan butang lif dengan tangan pon cuak gile smpi aku tekan lif pki handset aku.

tp bile pkir balik, walaupon x tekan lif pki tgn sndri pon boleh berjangkit gak, sbb ade yg kate H1N1 ni berjangkit melalui udara... bile dah berjangkit boleh mati, tp ade kwan aku sorang selamat jer dr H1N1 nie...

baik aku buat selamber je kan kuar rumah, kalo UiTM cuti sebulan pon, H1N1 ttp tersebar, ttp ade org meninggal. peratus org meninggal mkin naik x trun pon.

jd, kesimpulan aku H1N1 ni mmg berbahaya menyebabkan kematian, mcm denggi berdarah, HIV/aids, batuk kering tue semua penyakit berjangkit tue... care penyakit tue tersebar je lain... mmg menakotkan, tp aku x tau smpi bile bende ni nak berakhir...

No comments: