semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Tuesday, August 4, 2009

040809

terase mcm dah lame x online walaupon sehari... semalam aku ade citer best tp x sempat nak post semalam...
a) x hantar assgment
mmg agak tensen gak pg semalam... dengan hepi aku kuar dr rumah tu pukul 10.45 mcm tu la... dengan harapan aku boleh anta assgment aku tue... so, aku pon cek la kat reminder dlm phone aku kene hantar kat mane... aku ingat kene hantar kol 11, rupenyer kol 11.30..
so, disebabkan aku ni junior kat shah alam ni, x tau mcm mane aku x tau kat mane bilik lectrr nie... aku tengok kat reminder aku kat bilik Tower 1(T1)... yang aku ni bute kayu g kat B1 blok satu... tekan lif no 10 tp x der... tengok balik T1 bkan B1... tengah jalan2 nak menuju T1 aku pon terpikir, bukan bangunan tinggi 2 blok 3... tibe2 aku rase sesat n x tau mane T1... mmg bongok gak aku semalam... aku pon masok library(PTAR 4) pikir, tenangkan fikiran...
time 2 aku pikir tower tue bkan kat area fakulti aku nie... aku rase mcm jauh... aku pon msg la adik aku, konon2 die boleh bawakkan aku kan... adik aku pon text kat aku "bukan bangunan tinggi tue panggil tower ke?" mmg aku rase mcm tue, tp ntah kenapa aku rase bukan kat bangunan fak aku... las2 aku tnyer org kat kaunter PTAR... die ckp bangunan nie la... wuahaha... asal la pagi semalam aku blur sgt selepas seminggu cuti... mmg skit ati gak la, sbb rasenyer setengah jam aku pkir mane T1 nie...
then bile smpi kat bilik lectrr, rupenyer tu bukan bilik lectrr aku... aku pon x hantar la assgment aku tue... aku msg budak kelas aku, die ckp lectrr tue x de bilik, die menumpang je bilik tue... sbb lectrr baru... agak tekanan jiwa gak aku pagi semalam. aku tanyer dierang nak hantar kelas petang ni... kelas die kol 4 smpi 6... kirenye jap lg kelas die la ni....
b) cicak mati kat dapur...
tersebutla kisah petang semalam dengan hepinyer aku pulang ke rumah setelah selesai kelas BEL(COMMUNICATION AND INTERPERSONAL SKILLS). mane x hepi, hari Isnin aku ade satu je kelas dr kul 2 sampai 4...
mmg tabiat aku lepas hbs kelas aku akan beli air, x kisah la air tin ke, air kotak ke... selalunyer aku beli kat kiosk bawah rumah aku tue... tp smalam aku beli teh ais jer kat cafe fakulti aku... buat hilang kering tekak je...
jalan2 sambil minom x lame dlm 3, 4 mnit smpi la rumah aku... bile aku bukak pintu rumah aku roomate aku si Dijah ni menjerit mcm nampak mayat hidop... aku pon terkejot gak la, aku nampak die lari masok bilik... rupenyer CICAK mati kat kabinet dapur... wuahaha... dah bersemut...
pelik gak kiterang mcm mane cicak leh mati kat situ, asal x celah2 lorongkan. yang best, si Dijah ni leh tanye "nape die mati kat situ, sakit jantung ke??" wuahaha.. kiterang sme gelak... si Shida ni tengah cri jalan mcm mane nak kebumikan mayat cicak tue... agak lame gak aku perasan die meneliti mayat cicak tue... hehehe...
pastu si Dibah ni lak jawab jawapan Dijah td... "bukan mati sakit jantung la, mati sebab H1N1..." tambah la lawak...
yang aku pikir mesti ade orang sembur ubat nyamuk smpi cicak tu mati...
lepas tue, balik la kak nurul... tertanye2 nape kecoh sgt kan... die pon pelik cicak 2 mati kat betul2 tepi kabinet tue... akhirnye terjawab gak nape cicak tu ajal kat situ... sebabnyer semalam dierang kemas kabinet tu, pastu sembur anti bakteria dettol tue... agaknye cicak tu dah pening2 dlm kabinet kuar amik angin jap tros mampus.. uhui...
aduhai, cicak je pon mati, bukan orang... tp agak kecoh satu rumah terpikir2 gak la mcm mane cicak tu leh ade kat situ semalam...

No comments: