semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Wednesday, October 24, 2012

Uwaa! Hamster ku mati

tiada gambar nak ditunjukkan..

aku x tau nape hamster aku gaduh sampi mati... aku dah banyak bela hamster, n hamster2 aku pon banyak kali gaduh tapi x penah mati lagi...

so yg kali ni aku pon x tau la ape yg hamster jantan aku marah sgt kat hamster betine tu...

die start gadoh terok semalam... sampi berdarah gak die gigit betine tu...

so, aku releks je, x de la releks sgt, mase die tengah2 gadoh tu aku ketok hidong die dengan pen...

konon2 bg pengajaran... bile elok, yg betine tu pon gedik cari gadoh, die g kaco si jantan tu...

aku pon cakap, ko kene gigit ko jerit skang die x gigit ko, ko gedik g kaco die... aku pon ketuk la hamster betine tu... jgn kaco!

pastu dlm hati aku kate, aku korban karang due2 ok nanti...

sebelum aku tido nampak cam dah ok... dah x gigit n tak kaco...

pastu keesokan paginye mama tengok yg betine tu dah mati, berdarah penuh kat leher... 

apela yg sijantan ni marah sgt agaknye... dlm hati aku x cantik kot betine ni...

umur hamster betine tu kalo x silap aku muda 6 atau 7 minggu dari yg jantan tu... kire tua la jugak, dalam sangkar tu aku letak 3 ekor, sekor jantan 2 betine... yg betine lagi satu tu muda 3 minggu dari betine yg mati tu... mmg betine yg mati tu comot sikit, tp aku suke yg tu sbb muke die lain sikit... huahaha... mesti org pelik kan??? sbb muke hamster same je semua... tp aku tengok lain...

pastu semalam, lepas2 depa gadoh, mungkin dah penat semua tido jauh2...

aku pon usap la badan betine tu... dlm hati kesian kene gigit sampi berdarah mesti sakit ni...

selalunye hamster yg mati ni liar... nak usap kepala die, die lari lintang pukang x nak bg aku sentuh die... tp semalam die releks je.. bg aku sentuh2 die.. mmg lame jugak la aku gosok2 badan die...

so, mmg x bajet ape2, just riso je hamster aku tu sakit kene gigit, aku siap pesan kat hamster aku yg kudung tu ckp jgn gigit betine tu... 

last, last....


:(

No comments: