semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Sunday, October 14, 2012

berkawan biar beribu

bab2 status aku ramai yg x caye aku single terutama kawan2 sekolah aku..

kan~

aku pon x nak pressure kan diri aku lantak la korang nak kapel putus kapel putus janji hidop korang bahagia.

hidop aku bahagai, aku ade hamster, aku boleh makan, n aku boleh cari kawan kalo bosan.

mmg ade pepatah, bercinte biar satu berkawan biar beribu..

so aku biarkan yg satu tu dulu, sbb jumlah pon satu cam senang je nak dpt pon, tp yg beribu tu pon senang nak dpt jugak kan. ha? x faham ek. 

so, aku bukan jenis "play sef". x play2 pon...  kekadang aku kesian kat member2 aku yg terkena ni.. sampi ati betol org macam tu... mmg la yg satu tu senang dpt tp hargai la sikit sbb yg satu tu la bile boleh datang n pergi... 

ngek sgt kan~ 

sejak semenjak aku tukar status tuttt... ahaha. status stdy mode aku la, dari full time ke part time aku banyak belajar bende dari kehidopan senior2 dlm kelas tu...

aku dah la muda, x kawen lagi... tengok dierang bagos betol. cerita dierang kenal dari diploma then kawin after that sambung blaja same2... sweet sgt kan.. 

serius sedap lagi mata memandang org yg dah kawin duk sebelah sebelah tuntut ilmu.. anak dah 2, 3... muke dierang langsung x de stress aku tengok. same2 belajar laki bini dalam kelas...

yang aku ni, dah la membujang, stress ngan keje pastu nak g kelas.

mule2 stress jugak dalam kelas semua dah keje sedap, semua umur dah 30-an n lebih n offkos dah kawen, jd tibe2 aku yg stress sbb fikir bile aku nak kawen ni??? 

tp kejap je aku alami masalah mental camtu, skang aku masuk kelas pon dah x heran dah... 

tu satu, mase mule2 aku stat kelas malam tu, aku ingat aku la rumah paling jauh, rupenye ade jauh lagi, Rawang, Putra Jaya, jauh kan...

gilo kan~

ade sekali tu, ade la budak teknisyen kat tempat keje aku ni merungut x de mase n penat nak g kedai beli safety boot. die kate balik keje penat teros tido. time tu aku rase bengang gile sbb ko x pikir la aku ni penat ke tak, ko nak kate keje ko berat la... teros aku cop budak lelaki tu lembik sbb ko nak setel masalah g beli boot pon wat reason mcm2...

so, aku kene balance kan minda aku... ade skali tu aku stress gile, smpi aku pon x sedo yg aku tengah stress, yer la, keje kelas, smpi rumah kol wape, pastu ulang rutin yg same je... 

mase tu aku dah lupe rakan2 sebaya aku, life aku keje nak kamcing gile pon x leh sbb dierang dah tue, kelas fokus, teman sebaya sorang due je. so topik perbualan jadi terhad sgt... 

sedar tak sedar, kawan aku tepon ajak kuar, mase tu serius aku malas sbb pikir penat, tp pikir lame tak jumpe aku kuar je... 

dunia aku ceria seperti biasa lepas kuar ngan dierang.. kan~  nama pon member. 

bg aku orang sekeliling kite ni kite leh random je pilih dierang n jadikan die kawan kite. tp kawan yg sekepala ngan aku mmg ramai, yg sekepala n fikiran matang ade sebeberapa je. yang sekepala haluan n pendapat berbeza pon ade tp kami masih hormat pandangan masing2... 

ni gambar2 kiterang kuar makan2 aritu, ramai x join sbb ade komitmen masing2. selalu kawan kiterang shahril join tp die xcident patah kaki














No comments: