semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Monday, October 8, 2012

Persediaan tempat tinggal Hamster


okey, pasal hamster lagi. 

sebenarnye hamster senang je nak bela tak susah mane pon, mereka2 ni pon murah je kat kedai, kalo nak free boleh mintak kat aku, sebab aku penternak hamster yg berjaya.. ahahaha, serius ni...

okeh, x usah la beli sangkar hamster yg beratus2 tu.. serius rugi n x puas pon nak main dengan depa2 ni.

barang2 yang paling utama mesti la korang kalo x mampu beli sangkar just beli container ni, kat hypermarket banyak.. x mahal, then korang leh pilih nak besar mane.. 

lagi satu, nak2 time aku wat rumah terbuka aritu, senang leh hangkut2 je sorok dierang kat mane2, sbb sesetengah org geli sgt ngan binatang kecik ni... ade lak yg cakap kotor...

jgn la kate susah nak gantung tempat air x boleh,kan container tu plastik cairkan container ngan garpu atau besi panas kat container tu wat lobang... ahahaha...

aku memang x letak mereka2 lebih dari 3 ekor, sebab kalo lebih 3 ekor dierang bergadoh... nape ntah, panas kot. lagi satu kalo letak banyak2 dalam satu container cepat beno hancing... mau hari2 kene lap n basuh bab tu aku asing sikit2 tu... 



No comments: