semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Friday, October 14, 2011

jangan ragu-ragu

semenjak terenjak ni aku asyik citer pasal kampus life je.

aku dah tak tau nak citer pasal ape..

life aku skang, bangun kol 6 pagi, kol 7 pagi kuar rumah, dlm kol 8.15 smpi kampus... tp kalo aku kelas kol 10.30 pagi aku kuar dlm 9.15 sampai antara kol 9.50 - 10.00 cam tu... ahaha... jgn tanyer kenapa... fakta nye mmg kuar lambat smpi awal sbb x de keter... jem kat pintu depan uitm tu pun paling lama penah aku hadap 20 minit. sia2 je aku rase cam nak jalan kaki.

tu la. bile pikir balik, cam teratur lak hidup aku sbbnye aku dudk dalam kampus tu smpi habis kelas kalo kul 6 hbs kelas kul 6 la aku balik rumah. setakat ni aku x penah lewat masuk kelas lagi.

tipu la kalo aku kate x sengsara.

sengsara. minggu pertama ngan kedua rase cam kelam kabut gak, tibe2 rase nak cari rumah sewa. sbb aku dah x layak duk kolej.

sebulan dah berlalu, kolej x dpt ape x dpt. rumah sewa pun x dpt.

sebenarnye, family aku yg bg cadangan, duduk rumah je. papa kate jimat sikit duit. kalo duk shah alam duit bnyak gune, duit makan lagi, duit sewa.. erm tol gak... alang2 duk rumah. aku takot jadi apa2 sbb tu aku mohon kolej tuk transit aku... tp x de rezeki.

stdy aku agak teratur aku x tau nape mungkin duk rumah, teringat mase zaman sek dulu2, kuar rumah kol 6.50 pagi papa bawak 110 km/j smpi sek tepat 7.30 pagi.

jauh rumah ngan sek aku dulu diantara 10 - 11 km. ke lebih x tau la aku. tp lebih dari 10 km. aku x duk asrama sbb tu sek keb biasa je. (boleh cek google maps kalo x caye, jarak Kg Perigi Nenas Pulau indah ke Sek Men Keb Raja Lumu P.Klang.)

mase sek dulu best, ade test camne pun aku rase biasa je. duit pun x penah rase ade masalah. selalu lepak tumpang mandi rumah kawan aku Dhaniah, sbb aku selalu lepas balik sek x balik rumah terus g tusyen. rumah jauh. balik rumah dlm kol 5 ptg camtu... due kali sebulan makan KFC sorang diri kat KFC pada hari jumaat. nape jumaat? sbb duit lebih. ihi... kalo x de tusyen g jalan2 kat mydin la, the store la, tengok tajuk wayang je tp x penah tengok wayang...

skang bende tu semua ulang balik. yg peliknye mase sek dlu aku tak penah rase penat. siap boleh tido pastu bangun balik kol 3 pagi stdy. tido kol 5 bangun balik kol 6.30 pagi nak g sek siap x de tido petang terus g tusyen balik tusyen smpi rumah mesti kol 6 pastu tido pun dlm kol 10 lbh gak yg pelik aku leh bangun kol 3 pagi.

bile aku masuk U aku penah bnyak kali nak buat cam tu tp nape ntah tak jadi. aku tak bangun terus tido smpi pagi. pastu siap nak tido petang kalo x de kelas.

penah gak aku pikir nape time aku sek dlu aku over x-cited nak buat ape2, bile aku kate nak buat mest aku buat.

jawapan aku tu tunggu post akan datang. malas nak tulis panjang2

No comments: