semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Thursday, October 13, 2011

aku memang layak di layan sebegitu

kisah suatu pagi ke petang ke aku dah lupe.

suatu ketika, si pelajar yg naif dan muda menuntut ilmu di sebuah pondok yg seramai 3 muslimah dan 27 muslimin dan dibimbing oleh seorang tok guru muslimin.

tok guru memperkenalkna dirinya lalu menunjukkan satu kitab baru dicetak.

kitab tersebut sgt menarik kerana cetakannya telah disusun mengikut aturan2 yg ditetapkan oleh ketua tok guru (DEKAN).

kitab tersebut diringkaskan daripada 3 kitab kepada 1 kitab dan mengikut aturan topik tertentu...

si pelajar yang naif tersebut sgt tertarik dengan kitab tersebut. lalu tok guru mem"passing" kitab tersebut kepada seorang pelajar dihadapan sekali... mata pelajar tersebut betul2 memandang kearah kitab tersebut.

terasa lama kitab tersebut tuk sampai ke tangan pelajar tersebut. lalu keghairahan pelajar tersebut hilang pabila tok guru khusyuk memberi ajaran kepada pelajarnye.

dalam tertunggu2, kitab tersebut hampir dihantar kedepan semula lalu pelajar tersebut meminta supaya kitab itu dihantar kebelakang semula.

tapi apakan daya sebelum pelajar tersebut dapat memegang kitab tersebut seorang pelajar muslimin telah memarahinya dengan berkata

"tadi aku bagi tak nak?" dengan wajah yg tajam dan mengerikan

pelajar muslimah itu sgt terkejut lalu menjawab

"bile ko panggil aku? aku x dengar pun ko panggil,tak dengar pun!"

pelajar muslimah betul2 terasa hati dengan layanan pelajar itu.. tiada niat sedikit pun pelajar muslimah tersebut untuk mempermainkan pelajar tersebut.

justeru, pelajar muslimin pun cuba memberi kitab tersebut kepada muslimah tersebut,

tapi keadaan menjadi haru biru pabila muslimin tersebut mencampak kitab itu dan muslimah tidak sempat menyambut kitab tersebut lalu kitab tersebut jatuh ke lantai.

muslimah memandang kitab tersebut dengan rasa sedikit pilu dengan layanan muslimin tersebut.

mat saleh yg jajah tanah melayu mungkin berkate "dun judg buk by its kaver"

sampai situ je cerita aku malam ni. korang leh wat kesimpulan sendiri.

siapa2 pun org tu mungkin salah sorang kawan korang yang aku kenal sem ni dlm kelas tu, aku jenis x ingat muke org disebabkan budak tu veri x kaver muke, mmg aku ingat sgt.

No comments: