semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Sunday, October 16, 2011

blog saya bukan untuk awak baca

sekali lagi bile aku rase aku ptut dah benti tulis2 blog ni, pastu aku terpikir nape aku tulis blog, ape2 bende pertama yg aku terpikir mase tu tuk buat blog?????

mase tu umur pun belas2 taun lagi... pahit manis hidup semua kite rase seronok. semua rase cam nak share ngan orang. kalo boleh nak bagi tau satu kampung.

aku mmg suke bercerita. x de blog pun aku mmg suke bercerita.

time sek dlu, mulut aku mmg bising. mmg kuat cerita smpi kawan aku yg tak tahan dengar sound

"ko hbs datuk nenek ko nak citer? mcm la aku kenal org2 tu semua..."

panas kan... tp aku x marah time tu aku pikir gak, tol gak ckp kawan aku tu, die bukan kenal atok nenek aku pun yg aku nak citer wat ape...

tp aku seronok bile ade org bace blog aku. x kesah la org tu ANTI aku ke suke aku. tp nape die bace blog aku??? maksud aku org yg ANTI aku tu....

mase aku tengah pikiran x cukop matang aku penah wat keputusan yg aku nak private kan blog aku, tp kawan maya aku sorang ni dengan tegasnye menasihati aku

"peduli makcik2 n pakcik yg hina ko tu, dierang nak maki ape pun maki la"

aku tak penah pakse sape2 bace blog aku skang ni. blog aku HANYA untuk AKU.

aku bukan tulis blog untuk buat korang rase geli hati dan boleh wat main2. sure la, ape yg kite tulis lahir dari naluri hati kite. sbb ade satu kejadian tu aku jumpe org separuh umur ni merendah2kan satu kejayaan yg aku telah lalui. aku rase sgt sakit ati dan sgt memalukan tuk die dgn umur die yg baye papa aku sptutnye x de perangai macam tu. mmg bagi aku tu adalah satu kejayaan, bg die mungkin satu hiburan yg boleh diperlekehkan.

mungkin cara aku menulis sgt teruk smpi mereka boleh menjatuhkan maruah mereka sendiri tuk memperlekehkan aku. bende ni semua berlaku tanpa kita sedari.

walaupun blog aku hanya tuk aku, tp serba sedikit aku rase nak share sesuatu. bukan tuk org lain tp tuk anak cucu aku nanti... (hahahaha... dah berangan)

sape tak nak kongsi kejayaan n kegembiraan kite. tak kan aku nak cerita yg sedih2 je kan. aku pun x semangat nak tulis kalo citer nak nanges je...



_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

No comments: