semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Wednesday, May 11, 2011

Chapter 4

dah banyak kali aku cuba, aku cuba berterus terang tentang perasaan aku kat Die. Tapi tiap kali berdepan dengan Die aku jadi kelu. Aku tak tau nak start dari mane.

Die ni macam tak faham pulak yang ni last sem aku.

Ade satu hari tu Die tak de duit. Die datang kat hostel aku, tunggu kat ruangan menunggu mase tu dah nak pukul 12 malam dah. Die SMS aku kate nak duit segera gak. emergency katenye. aku nak tolong kuarkan duit tu tuk die tapi die kate tak pe sebab die dah ade kat hostel aku, biar die gi sendiri ATM. so, aku pun time tu pikir esok ade kuiz aku pon bg la kad ATM aku kat die.

mase aku jumpe die aku tanya die, "nape tergesa-gesa?"

"duit dah habis, tak dapat nak print projek report. esok kene hantar"

pastu die terus pergi, tak sempat aku nak borak banyak ngan die. die betul-betul nampak kelam kabut. tak penah nampak die cam tu. tak penah lak busy sampi tak sempat borak ngan aku.

keesokan hari, aku bangun awal, sebab ade kuiz. sampi je kat kampus aku terserempak ngan Die, aku nak pergi kat die tapi die mengelak. pelik gak apasal die ni, semalam beria-ia cari aku nak pinjamm duit aku. terus teringat kad ATM aku. aku pon SMS die tanye nape die lari nampak aku pastu mintak kad ATM skali tapi die tak balas SMS aku.

kuiz dah setel, tibe nak makan tengahari aku SMS die sekali lagi nak ajak die makan same, tapi die tak balas lagi. memang pelik, aku pun telepon die,berpuluh kali tepon tapi die tak angkat. aku mule jadi risau, aku risau kad ATM aku dan aku mule pelik kenape die cam tu...

mase tu aku pikir mesti dah jadi sesuatu kat kad ATM aku. ataupun die dah habiskan duit aku. macam-macam yang datang dalam fikiran aku, dah la mase tu makan sorang diri, seten-setan pun seronok layan fikiran aku time tu. rase nak marah pun ade kalau betul duit aku die bantai memang melampau la..

pastu kawan sebelik Die SMS aku, Haifa kate nak jumpe aku sekarang gak. mase tu aku pikir asal la semua orang kelam kabut sangat ni. lepas habis makan aku pun gi la jumpe die kat tangga kecemasan bangunan kuliah aku. die kate terpakse buat macam ni sebab tak nak bagi Diela nampak.

"kenape ni? asal kelam kabut je?"

"aku nampak semalam Diela bawak balik banyak duit cash, bile aku tanye nak buat ape, Diela diam je. Die nampak pelik sangat. pastu diam je dalam bilik" punyer serius Haifa citer kat aku. aku jadi geram dan pelik la pulak asal Diela macam tu.

"aku rase nak report, tapi tak tau nak report polis ke atau kauselor"

"jangan Haifa!" terus aku jerit kate jangan bile aku dengar die kate nak g report. "kite kene tanya die elok-elok kenape die buat macam tu"

"ok, habis tu nak wat ape ni? aku takot tengok Diela cam tu, tadi die kate nak g KFC pukul 8 malam ni, die kate nak g sorang-sorang dengan duit tu, seram je aku dengar."

Haifa punye citer mase tu memang buat bulu roma aku naik. aku takot jadi ape-ape kat Diela. tak kan aku nak biarkan Diela gi sorang-sorang. Haifa pesan kat aku yang Diela memang betul-betul tak nak diganggu sekarang. tapi aku tetap hanta SMS kat Diela tapi SMS aku tak berbalas sejak pagi tu.

lepas maghrib tu Haifa SMS aku kate yang Diela dah kuar, Haifa ajak aku gi ikut Diela senyap-senyap. Aku setuju. aku ngan Haifa ikut Diela senyap-senyap. mase tengah ikut senyap-senyap tu punyer berdebar aku, aku takut jadi bende-bende tak elok kat aku bertige... berpeluh-peluh aku mase tu, sampi je kat KFC bayangan Diela hilang. mase tu aku mengelabah. sedar tak sedar Haifa pun hilang. mane satu aku nak cari ni terus aku gi masuk KFC dulu.

tengok-tengok

"SUPRISE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Haifa ngan Diela ngan kengkawang aku semua ade kat situ... Suprise party tok aku rupenye... aku lupe yang haritu bufday aku... memang aku terpedaya habis. Diela terus datang kat aku cakap minta maaf pastu bagi balik kad ATM aku. die kate die tak buat ape pun ngan kad ATM aku.

aku terharu sebab die ingat bufday aku dan aku tak sangka yang die sampai ati buat aku macam ni. Diela kate die buat semua ni sebab ni last sem aku dan tanda die menghargai persahabatan die ngan aku... lagi la aku terharu dengan penjelasan die tu..

Die bagi aku hadiah jam Fossil kat aku.

2 comments:

Nas said...

hahhaa
upenye kisah cam2...
mane xcuak kan duit kat kad atm macam rase dicurik je kan
upe2nye surprise :P

::ThisIsNotMe:: said...

tau x pe, mesti cuak je bace ni