semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Thursday, September 1, 2011

Rayaku yg simple



Selamat hari Raya & Merdeka!!!

Mase OTW nak balik kg aku tersenyum sendiri. walaupun seminggu sebelum raya rase pening2 lalat berhari berturut2 kuar beli belah sampai aku bg tau mama kate x nak balik kg, penat...

memang penat, baju raya aku taun ni 2 je.. baju kurung moden ngan baju kebaya nyonya...

kasut dpt free!!!!!!! toce! toce! yg sponser kasut aku ngan mama aku dan blaus adik aku... bukan free ape, kawan papa ade vocer Jusco rm200 pastu die bagi kiterang... tiap2 tahun die bagi vocer... murah hati toke berbangse China nie... shoping kasut sehari... tu yg aku penin lalat n penat, yg penin lalat tuan badan x de asyik nak kene imagine baju ni sesuai tak ngan papa... dah la bulan pose... daripada pilih baju sepatutnya setengah jam jadi 2 jam tok sehelai baju... penat!

rase tak nak raye punyer membuak2, memang sbelum ni aku tak suke dengar lagu raya, tahun ni lagi bertambah bile aku keje kat kilang, ade lak akak2 kilang ni baru hari pertama pose terus letak ring tone lagu raya... tu dia! sebulan sebelum pose punyer merungut nanti bulan pose tapi dah pose tak sabar nak raya... Over~

tu yg aku malas nak beraya, mase jumpe kengkawan sek aku mase time bukak pose skali ngan dierang aku kate aku x x-cited nak raya, sampai baju, tudung kasut aku tak beli lagi...

bila dah beli semua aku rase cukup, mase nak kemas baju tuk balik kg sedih bile aku bukak almari aku, aku ternampak baju kurung pahang aku raya tahun lepas... nampak baru lagi..

esok dah raya ke-3, baju aku tok beraya kat rumah mak2 sedara aku yg lain dah x de, tak manis kalo beraya pakai t-shirt kan... ntah la... tak pun BANTAI je ulang pakai baju raya pertama

buat pengetahuan kengkawan aku memang beraya di Terengganu tiap2 tahun selama seminggu.. sebab aku tak kawen lagi, kemana papa mama g kesitu la aku ikot... tol x???? tol la kan... aku tak pernah pagi raya, beraya dalam rumah sendiri, semua rumah mak sedara, rumah atok... tah cam ne rasa beraya kat rumah sendiri ni ek...

ha! ni gambar dalam keter mak sedare aku ngan dua orang sepupu aku...

raya pertama aku tak bergambar sebab sibuk uruskan rumah nenek aku layan tetamu...

tema baju raye, family kiterang memang tak mengamalkan tema kale sejak aku kecik lagi... kalo same pun kebetulan, HEBAT! tahun ni aku beraya ngan warna hitam dan putih...



tiap2 rumah benti amik gambar... biar sama adil... semua rumah amik gambar... x ikut saiz rumah kecik ke besar ke kayu ke batu ke half2 ke... hambik je.... kite kan GLAMER~ hahahaha

ni gambar kat dlm handset aku je... dah la tulis blog pun pakai laptop mak sedare... nanti aku upload gambar2 yg dlm kamera, kabel tak bawak la pulak...

1 comment:

Anonymous said...

tu yang best tu...
yang penting raya ngan family...
heehehe...