semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Monday, September 12, 2011

aktif berkata2...

sekian lama cuti, segalanye jadi lambat...

kesalah pelajar TERBAEK uitm sape lagi kalo bukan aku...

1. sure la aku pakai formal tp sandle jer...
2. x pakai kad matrix sbb aku memang x suke pakai pengenalan diri sejak sek lagi, bile g tusyen aku tanggal name tag ngan lencana sek aku... sbb tag nama ngan lencana aku jenis pin punyer... power kan!!!!!!! hehe poyo lak, bile masuk U lagi malas. penah kan aku citer sebelum ni yg pak gad panggil aku tegor x pakai kad matrix last skali pak gad kene tipu ngan aku sbb aku buat2 berlakon yg kad matrix aku tercicir... ahahaha

tu je la kesalahan stakat ni yg aku buat...

g kelas buku sekeping je pastu bawak laptop... sbb aku dah agak dah mesti ade masalah jadual punyer... pelik2 je kan...

aku pun g la naik menara, aku naik bas, nampak je bukit tinggi, x naik lagi dah pening... adehhh... pandang sekeliling sambil memanjat, dierang leh panjat sambil gelak ketawa... HEBAT!!! yg aku ni termengah2... kalo tak kerana nak daftar kolej aku tak naik.... nak cari Unit Kemudahan Kolej -UKK. sampi sana ramai org serbu macam dpt makanan free je...

kat situ jumpe member aku tengah berebut amik borang gak...

kat hujung borang ade tulis nak slip gaji, ku ingatkan kat Menara ni segala2nye senang, aku tak bawak pandrive so nak g print slip gaji, bile aku tanye student2 kat situ dierang semua kate CC dlm library (dlm hati aku kat library ni ssh sikit nak print) ... nak print kat situ, aku pun masuk library... first time masuk Lib kat situ... besar smpi nak cari kene tengok papan tanda arah... kalo tak sesat... ahaha... tipu jer la, x sesatnye...

dah sampai cc masalah besar sbb die x link semua komputer tu kat satu printer... mak ai... payah beno... pandrive dah la tak bawak...

teringat nak balik fakulti kang nak patah balik tak larat tu...

kalo kat fakulti aku, memang ade CC library tapi ade gak makmal komputer... kalo cc x gune g makmal komputer kalo makmal komputer tak gune g lak CC kat fak Awam, tingkat 5. kat Fak Meki pun leh gune ternet skali print...

punyer malas n dah kebuntuan x tau nak g mane sbb tak kenal tempat aku pun masuk la bilik perbincangan... kat fak aku just ade green room je juga dikenali ngan bilik meting... kat situ terdapat bilik2 kecik yg berwarna hijau dan diletakkan meja meting, white board n kerusi boleh muat seramai 6 orang... nak masuk ramai2 pun boleh tu pun kalo selese...

setelah kepanasan ngan masalah print, masuk la bilik tu sejuk sikit... terus cari meja kosong letak laptop ngan hati berkobar2 nak update blog....

tak sempat nak on laptop ade la student perempuan tegur die kate nak pinjam laptop sbb BB die x dpt nak bukak ICREEsS. aku pun bagi la...

die tanye aku kos ape? aku ckp Mekanikal engineering

kan~ kalo jumpe org dlm UiTM mesti tanye kos dlu... nama tak tanye... nama tanye last2... hehehe....

wah! budak Meki... aku tersenyum2... dlm hati budak ni mesti budak akaun... ahaha tu je yg aku bayangkan sbb berdekatan ngan fakulti tu... fakulti lain aku tak nampak... berat nak tanye tp last aku tanye die ckp die budak LAW... tu diah! aku x pernah jumpe budak Law....

ramah betul die.. die citer kat aku masalah kelas die... dah tengah2 borak die tanye nama aku... aku bagi tau Nely... aku tanye nama die , Apple.. ouh, pastu aku gurau dlm hati nama kawan die mesti Peach.. ahahah... x la, nama kawan die ape ntah aku lupe... sbb kawan die x bnyak borak ngan aku...

pastu kawan die tanye ATM kat mane? ohohoho... aku kate kat depan sane... cewah, mcm tempat aku... "kat mane?" dlm hati aku time tu, die ni x penah round2 ke Menara.... aku pun bagi tau, kat depan kafe... die kate... ouh, jauhnye! tak pe la...

jauh ke? konpius aku... rupenye dirang part 2... fakulti dierang bukan kat menara... mungkin dierang x penah pusing2 sana lagi...

tapi dierang ramah... Apel banyak bercerite a.k.a banyak cakap (maaf Apel kalo bace blog ni) uhuhuhu... sesuai la ngan kos yg die amik kan... lagi pun kos die memang kene banyak cakap.. uhuhuhu...

sbelum die g, die mintak email tok twitter aku... tambah kenalan...

semoga berjaya kawan2 baru aku...

No comments: