semoga anda murah rezeki. alhamdulillah

Thursday, February 18, 2010

18-02-10

dah lame x update. bile aku semangat nak tulis post baru internet internet la slow bagan. bile internet laju aku jadi malas. bile nak menulis x tau lak nak tulis hape.

erm, mungkin aku x update blog aku dlm mase terdekat ni lagi. masuk je part 4 ni, keadaan jd kucar kacir skit. keje banyak.

bak kate lectrr aku apa yg kiter blajar x smpi 10% bawak time kerje. aku lak jawab time 2 "baik x payah blajar kan?" then die ckp kne jugak sbb company tengok pointer kite. member aku lg sorang ni yg dah masuk insudtri ckp company x tengok pointer kite, dierang just nak tengok kite ni ade pengalaman kerje ke x?.

so, persamaan dlm pendapat dierang, less then 10% bawak dlm kerje dan company x tengok pointer kite sgt sbbnyer dierang nak tengok kite hebat x dlm praktikel bukan fakta sbenarnye. betol la ckp puan 10% jer, sbb blaja kat uitm ni fakta jer lebih aku rase praktikel kurang. mane x nyer 60% final. tu yg ade final. kekadang fikir mcm x adil lak 60% final.

sem ni aku ade 4 paper je yg ade final. yg lain semua x der final. mmg best bile paper 2 x der final. dah x der final ni mesti la subjek ni buat kite sibuk semcam. macam lab, tiap2 mgu kne hantor report. nak x nak kne buat, kalo x hanto boleh repeat kot. yg best subjek CAD. hehehe, sbb boleh drawing dlm komputer, mcm senang tp kalo x fhm mcm mane nak start mmg susah. yg paling bosan aku rase subjek BEL422. subjek kne buat report dlm english. bosan kan.

tajok report aku pasal road accidents. group aku ade 5 orang. kalo lab report boleh tahan lg aku rase, ni BEL report. ape kejadah aku kne buat bende 2. kekadang aku terpikir gak ade kaitan ke aku belajar ni time aku keje nanti?. mcm subjek math aku. x habis2 belajar dari sekolah rendah smpi aku buat degree. mmg aku rase 80% calculus gune dlm fizik. tp hakikatnye bile masuk industri semua dah digital.

yer la, kite kene blajar dari bawah. nanti x der la org tanye aku terkebil2 nak jawab. bukak sem aku ade 2 test n due report nak kne submit ngan satu assgmnt. aku x buat lagi pon kje 2. study pon x. ingat nak buat harini. tp mcm malas lak.

2 comments:

zyma a.k.a dabe said...

kalo fkta lbh kemahiran kurang...
pon susuh gak...
company skung tgk kemahiran 1st..
huhu...
tu pndapat dr saya.
hehehe

::ThisIsNotMe:: said...

ramai yg ckp mcm 2. kemahiran n pengalaman yg penting dlm industri ni